renhjonker.reismee.nl

01 - Onderweg naar Spanje

Week 1, vrijdag, 27 maart t/m zondag, 29 maart

Rina

Het is zover, we gaan op pad. Lang voor de wekker wakker, dus vroeg weg. Buiten plenst het, but who cares…we hebben vakantie! Stonden we vrijdag {27/3) bij 3,5°C bibberend aan een bak hete koffie te slurpen, genieten we nu van een mager zonnetje. Zondag (29/3) samen met Anja en Jan (op grote hoogte) ontbeten met veel wind. Zou dit een voorbode van storm zijn? Met windkracht 7 a 8 komen we aan op de camping in Colombiers, caravan met de kop in de wind. Een lange wandeling gemaakt langs Canal du Midi en bladloze vignobles. Het waait nog flink, maar we vervolgen toch onze tocht naar Spanje.
@allen die meegewerkt hebben aan ‘de kalender’: het is de kers op de taart. Iedere ochtend aan het ontbijt worden wij blij verrast door familie en vrienden, met wensen, opdrachten en tips. Fantastisch.

Henk

De eerste week zit er op. Het was tamelijk inspannend, de combinatie is enigszins onstabiel, m.n. bij veel zijwind, die gedurende de reis nadrukkelijk aanwezig was. De drie reisdagen waren nat en koud, de eerste nacht in de caravan betekende dan ook dicht tegen elkaar kruipen om het lekker warm te krijgen. Het brandstofverbruik viel mij tegen 1:6 en de brandstofkosten slaan dan ook een flink gat in ons reisbudget. Reizen in dit jaargetijde betekent wel een zeer rustige weg, hetgeen heel comfortabel en ontspannen autorijden mogelijk maakt. De Pyreneeën zijn in zicht, de sneeuw ligt nog op de toppen. Op de camping is het grijsgehalte erg hoog.

Ineke

Ha ha ha ...heerlijk dit te lezen.
Het hoge grijs gehalte......leuk dat jullie dat ook zo ervaren.....raar he....de rest moet toch echt werken.
Jammer dat jullie last van de wind hebben gehad....zowel onstabiel als gat in budget . ...dat wordt nu al bezuinigen.
Tot volgend verhaal.
Prettige paasdagen.